Voorbij.....

7 maart 2023 - Mexico City, Mexico

Dit is ons laatste reisverslag.

Nog even wat over onze wijk waar we een maand hebben gehuisd .

Elke dag komt de vuilophaaldienst. Haalt gescheiden en ongescheiden vuil op. In het laatste geval scheiden ze het ter plaatse voor het in de auto gaat.

IMG20230302154044

Elke dag komt een tankwagen de planten bewateren.

IMG20230301112501

De reuze bomen (o.a. ficussen van 20m) hier krijgen alle vrijheid om geheel uit te groeien. Dat gaat heel vaak ten koste van het voetpad. Dat is een normaal verschijnsel hier.

IMG20230302160149

Om de andere dag wordt de straat, stoep en perken geveegd .

IMG20230304160834IMG20230305091038

Sinds 1 of 2 jaar mogen restaurants hier hun terras uitbreiden op de parkeerplaatsen langs de weg. Maakt de wijk wat autoluwer.

IMG20230306163427

Zaterdag is een dag dat velen hun huisvlijt op stoep zetten om het te verkopen.

IMG20230304160416IMG20230304151122IMG20230304150524IMG20230304150455_BURST000_COVER

Elke dag rijdt een karretje rond met een doordringende megafoonstem om groot huisvuil op te halen: matrassen, (koel-) kasten, etc.

IMG20230306162111

Op vele plekken zijn fietsen te huur. Een jaarabonnement kost ongeveer 27€. Je mag er maximaal 45 minuten op rijden. Dan moet je hem weer stallen. Meestal dus op een andere lokatie. Na stalling kun je dan weer verder of terug. Locaties van stallingen vind je op de App.

IMG20230304145432

Dat was het.

Hopelijk geeft het een indruk in wat voor omgeving en sfeer we hier geleefd hebben op bijna 2,5km hoogte.

We danken jullie voor het volgen van ons reisverslag en voor de vele leuke reacties.

Tot snel weer in Nederland.
Adiós

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacqueline dVB:
    7 maart 2023
    Muchos gracias. Ik heb enorm genoten van jullie belevenissen. Wat hebben jullie veel meegemaakt. Goede terugreis en tot ziens!
  2. MarkBeijing:
    7 maart 2023
    Wat een prachtige reis. Ik snap dat jullie het daar wel een Februari maand uithouden…. Niet altijd dagelijks meegekeken, meestal een paar dagen tegelijk, maar superleuk. Geeft wel een hele andere kijk op Mexico. Moet ook maar op ons To Do lijstje…😂😂 Dank voor het mogen meegenieten en een goede terugreis!
  3. Mieke:
    7 maart 2023
    Heel leuk om jullie zo gevolgd te hebben. Goede thuisreis.
  4. Ria van Hage:
    7 maart 2023
    Fijn te zien dat jullie zo hebben genoten van al het moois daar. Ik heb heerlijk meegereisd!
    Goede reis terug!
  5. Anja:
    7 maart 2023
    Wat hebben jullie veel gedaan en gezien! Ron zal wel het een en ander herkend hebben want die kwam voor het werk met enige regelmaat in Mexico en van hem hoorde ik natuurlijk ook de verhalen en zag wat foto’s maar natuurlijk nooit zo uitgebreid als dit.
    Nu weer naar huis en wennen aan het weer hier. Goede reis terug. Anja
  6. Voppe:
    7 maart 2023
    Was leuk om jullie te volgen.
    Ik hoop dat jullie ook weer in Nederland kunnen wennen!
  7. Sandra:
    7 maart 2023
    Bedankt dat je ons mee hebt laten genieten van al die mooie plekken, cultuur, gezellige terrasjes, muziek, ik heb genoten!
    Jullie weer een veilige reis terug naar Nederland!
  8. Mark en Claudia:
    7 maart 2023
    Het was super leuk om jullie verblijf te volgen. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Het zal vast weer wennen zijn in Nederland.
    Neem de zon en warmte voor ons mee.
    Goed terugreis en tot gauw weer in Nederland.
  9. Anja:
    8 maart 2023
    Feest van herkenning en ook heel veel nieuwe indrukken. Wat is het toch een kleurig en zonnig land 😊. Heel leuk om met jullie mee te reizen!
    Wij gaan nu een wandeling door de sneeuw maken 😂