Mayapán

14 januari 2023 - Mayapán, Mexico

Zaterdag de wat minder bekende Maya site: Mayapán bezocht. Deze site dateert uit de 13e eeuw. Er leefden toen zo'n 12.000 mensen.

Het terrein was prachtig gelegen in de natuur met veel bloemen en planten. Van de toch nog vele gebouwen viel vooral het pyramidevormide Castillo de Kukculkán op. Een enorme 18m hoge pyramide.

Te beklimmen via de vrij steile trappen. Ook de ronde Temple Redondo is schitterend om te zien.

Op de terugweg nog  Hacienda Jaxcopoil aangedaan. Op deze enorme farms werd sisal (hennequen) vervaardigd voor het maken van touw, kabels en matten. Alles meestal voor de uitvoer naar Europa.

s' Avonds gegeten in in traditioneel Yucatan-restautant. Heerlijk eten in een bijzondere ambiance.

1. Adry:
    16 januari 2023
    Ik zie het helemaal voor me en ruik de geuren van het traditionele restsurantje. Heel mooi.
  2. Els en Andre de Haas:
    Zo te lezen laten jullie je helemaal onderdompelen in de Mexicaanse cultuur en daar hoort ook het heerlijke eten in Mexicaanse sferen bij. Klinkt zó super!
  3. Anja:
    16 januari 2023
    Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd naar de foto’s 😃